Strona Główna » Aktualności, Ogólnie » Meduza repertuar listopad 2013

20.11.2013 środa, g.19:00 7

Lamy na BIS, 90 min, wstęp 6 zł

Pokaz filmów biorących udział w tegorocznym Konkursie Głównym 11 Festiwalu Filmowego Opolskie Lamy:

FRANEK reż. Bartek Tryzna,

Bohaterem filmu jest ośmioletni Franek. Któregoś dnia babcia mówi mu coś, co na zawsze zmieni jego życie.

PORTIER Z HOTELU MEWA reż. Michał Janów

Czasy komunizmu. Włodzimierz Zawada, portier w robotniczym hotelu, to wzorowy obywatel, a jego niezmącone niczym życie upływa na codziennych małych rytuałach. Jedna z pozoru błaha rzecz, którą przypadkowo odkryje na hotelowym korytarzu, zaburza jego mały świat, a jego samego stawia w kawkowskiej sytuacji bez wyjścia. Okazuje się, że Zawada posłużył lokalnej władzy, jako kozioł ofiarny do przypodobania się tzw. górze.

ZIEGENORT reż. Tomasz Popakul

Chłopiec-ryba jest nastolatkiem, który stawia czoła problem dorastania. Te są szczególnie ciężkie, gdyż różni się od innych dzieci- jest w połowie chłopcem, w połowie rybą. Jego dramat odbywa się w otoczeniu pozornie idyllicznej rybackiej wioski, gdzie jego ojciec chce go przysposobić do zawodu rybaka. Walka chłopca z piętnem inności odbywa się w kilku wymiarach stosunków międzyludzkich. Ostatecznie wpływa też na jego własną ocenę samego siebie.

PSUBRAT reż. Maria Zbąska

Panabi to 12-letni chłopiec mieszkający na warszawskim osiedlu, na którym rządzi Bocian. Bocian to największy bandyta i jak to zwykle bywa, ma najładniejszą dziewczynę. Pech chce, że to właśnie w niej zakochuje się brat Panabiego. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, które dla Panabiego zawsze oznaczają nadciągającą katastrofę. „Psubrat”, będący luźną adaptacją opowiadania Etgara Kereta „Dziewczyna Corbiego” to przewrotna opowieść wigilijna z polskim blokowiskiem w tle.

MAZUREK reż. Julia Kolberger

Urszula przygotowuje wielkanocne śniadanie na cześć córki I jej nowego narzeczonego. Kiedy córka przyjeżdża, okazuje się, że narzeczony jest od niej trzydzieści lat starszy. Śniadanie zmienia się w kolację, a Urszula przeżywa najgoszy dzień w swoim życiu.

 

22.11.2013 piątek, g. 20:00

The Story of Film/ Odyseja filmowa (1,2), reż. Mark Cousins, 2011, wstęp 10 zł

Monumentalne, złożone z 15 godzinnych epizodów, dzieło zostało oparte na intrygującej książce Marka Cousinsa z 2004 roku i stanowi subiektywną, wielowymiarową wizje historii kinematografii. Autor proponuje świeże, nieoczywiste spojrzenie na filmowe dziedzictwo, przywołując kilkaset najważniejszych dzieł – od produkcji braci Lumiere po ultranowoczesną Incepcję.

ODYSEJA FILMOWA 1 (1895-1918: NOWA FORMA SZTUKI)

The Story of Film” rozpoczyna się narodzinami nowej formy sztuki – kina. Odcinek, kręcony w miejscach, gdzie powstawały pierwsze filmy, pokazuje, że od samego początku to pasja i pomysły były motorem kina, a nie pieniądze i marketing. Słyszymy historie o pierwszych gwiazdach, zbliżeniach, efektach specjalnych, by wkrótce przenieść się do Hollywood i zobaczyć jak kształtował się mit. To historia pełna zaskoczeń i niespodzianek, jak choćby taka, że w początkach kina najlepszymi i najlepiej opłacanymi scenarzystami były kobiety.

ODYSEJA FILMOWA 2 (1918-1928: TRIUMF FILMU AMERYKAŃSKIEGO)

Fascynująca historia kina w szalonych latach 20. Widzimy jak szybko kino stało się w tamtym czasie przemysłem rozrywkowym, na naszych oczach objawiają się takie reżyserskie gwiazdy jak Charlie Chaplin, czy Buster Keaton. Ówczesne filmowe błyskotki i fantazje zestawiane są z dziełami takich twórców, jak Buster Keaton, Erich von Stroheim, czy Carl Theodor Dreyer, którzy chcieli kina poważniejszego i dojrzalszego. Realizowany w Hollywood, Danii i Moskwie odcinek przygląda się bitwie o istotę kina i powstawaniu jednych z najwybitniejszych filmów w historii.

27.11.2013 środa, g. 19:00

Lamy na BIS, 90 min, wstęp 6 zł

29.11.2013 piątek, g. 20:00

The Story of Film/ Odyseja filmowa (3,4), reż. Mark Cousins, 2011, wstęp 10 zł

ODYSEJA FILMOWA 3 (1918-1935: WIELCY BUNTOWNICY KINA NA CAŁYM ŚWIECIE)

Lata 20. XX wieku to złota era w dziejach kina. Odwiedzamy Paryż, Berlin, Moskwę, Szanghaj, Tokio, by odkryć miejsca gdzie coraz dalej przesuwano granicę możliwości medium. Niemiecki ekspresjonizm, radziecka szkoła montażu, francuski impresjonizm i surrealizm były pełnymi pasji filmowymi ruchami tamtych czasów, ale zdecydowanie mniej wiemy o niezwykłych filmach z Chin, czy Japonii i wielkiej, dziś już zapomnianej gwieździe – Ruanie Lingyu.

ODYSEJA FILMOWA 4 (LATA 30.: AMERYKAŃSKIE GATUNKI FILMOWE I ZNAKOMITE KINO EUROPEJSKIE)

Pojawienie się dźwięku w kinie wywróciło wszystko do góry nogami. Widzimy, jak rodziły się nowe filmowe gatunki: komedia screwball, kino gangsterskie, horror, western, musical i poznajemy mistrza wielu z nich – Howarda Hawksa. W Anglii objawia się Alfred Hitchcock, a reżyserzy z Francji stają się mistrzami w budowaniu wyjątkowej atmosfery i nastroju. Okazuje się też, że wielkie filmy z 1939 roku – „Przeminęło z wiatrem”, „Czarnoksiężnik z Oz”, „Ninoczka” – mają ze sobą coś wspólnego.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip
  • del.icio.us
  • Wykop

Fatal error: Uncaught Exception: 12: REST API is deprecated for versions v2.1 and higher (12) thrown in /wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1039